Driver-Corner 
 

30-11-2022
We zijn weer een hele tijd verder sinds dat we voor ons zelf begonnen zijn.


Op het moment van dit schijven ben ik aan het wachten, op een voor mij weer nieuwe klant, terwijl deze een bijeenkomst in het land heeft.


De stap om voor ons zelf te beginnen is geweldig gelopen en ik heb nog geen dag spijt gehad, wel hebben we besloten om maar max. 5 dagen in de week te werken wat in mijn geval inhoud 5 opdrachten per week(ik doe maar 1 opdracht per dag, zodat ik me in het geheel kan focussen op deze opdracht en me niet druk hoef te maken mocht deze uitlopen of eerder beginnen)


Uiteraard komen er in de loop van de tijd steeds meer opdrachtgevers bij en tot nu toe zijn allen opdrachtgevers zeer tevreden over de geleverde diensten.


Bij elke opdracht zorg ik ervoor dat er voor de klant een heerlijk flesje water op de achterbank staat en tijdens zijn/haar afspraak word de auto onderhanden genomen(wassen, stofzuigen en/of tanken en zeker in deze tijd ook het laden, zodat we weer met een volle tank/accu weer op pad kunnen naar de volgende klant/afspraak.


Dat dit zeer op prijs gesteld word blijkt uit de nieuwe aanvragen die na een eerste rit met mij geboekt worden(er word regelmatig speciaal naar mij gevraagd)


Dat de ritten zeer afwisselend zijn hoef ik niet te vertellen, zeker het verschil tussen een directierit en een limousine rit is erg groot, speciaal als je voor Make A Wish een hele dag met een gezin op pad mag. Deze ritten zijn zeer uiteenlopend en wij als chauffeur mogen vaak ook mee achter de schermen van vele organisaties, zien hoe het er daar aan toegaat.


Ook vele andere feestelijke ritten mag ik rijden, waarbij je een kijkje krijgt in o.a de verschillen van culturen van de diverse soorten van trouwerijen(dan zijn “onze” Bruiloften maar saai)


Uiteraard kan ik niet veel vertellen over de directie ritten omdat daar de privacy en geheimhouding van zeer hoog niveau is (iedere directie-chauffeur weet het motto horen zien en zwijgen) dus daar kan ik verder niet veel over vertellen maar dat het een mooi beroep is dat is zeker het geval



5 Mei 2022

Vorige maand hebben mijn vrouw en ik besloten om 100% voor mijzelf te beginnen. Ik heb mijn 24 uurs contract bij het taxibedrijf opgezegd en heb de grote stap genomen om het helemaal zelf te proberen.
En de eerste maand is voorbij gevlogen werkelijk waar ik heb bijna geen vrije tijd gehad en rolde van de ene in de andere opdracht.
Deze zeer uiteenlopende opdrachten zijn juist ook het leuke van het werk als directie/prive-chauffeur. Ik heb opdrachten gehad van hele lange dagen maar ook van enkele uren en dat maakt het werken als directiechauffeur zo divers.
Ik heb voor verschillende niet nader te noemen organisaties gewerkt waarbij de uitdaging lag in de randvoorwaarden en waar van ik ook nog het geluk heb gehad om mijn hobbies(treinen en fotografie) te mogen uitoefenen. Zo ben ik bjna een hele dag bij de ZLSM in Simpelveld geweest waarbij ik ook achter de schermen heb mogen kijken en fotograferen.
Ook heb ik de gelegenheid gehad om met verschillende reptielen van zeer dichtbij te mogen bekijken en zelfs enkele slangen in mijn handen mogen houden.
Toch ook wel weer de voordelen van het rijden voor een mooie stichting welke ik niet bij naam zal noemen.
ook heb ik kennis gemakt met verschillende beroemdheden waarvan sommige meevielen in het"gebruik" en anderen weer echt tegenvielen( en ja ook hier noem ik geen namen)
Ook heb ik verschillende andere dingen mogen meemaken waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik ze tegen zou komen in mijn werk waaronder o.a. het chauffeuren in een vidoeclip en later mocht ik een limousine door het drukke verkeer van Amsterdam manoevreren en zorgen dat de limo goed in beeld kwam voor televiesie opnamen.
Ook in mijn geboorte stad Rotterdam heb ik vele malen mogen bezoeken en vele prachtige mensen mogen ontmoeten.
Kortom ik heb een heel mooie maand gehad met vele geweldige momenten en ja ik zie zeer zeker in de toekomst veel meer van deze mooie momenten voorbij komen.
Op dit moment zit ik op een kantoor te wachten op mijn directeur van vandaag om hem weer na een paar mooie ritten weer naar huis te brengen en dan zelf weer naar huis waar ik dan (dankzij mijn vrouw rustig kan relaxen en eten) zodat ik mij kan opladen voor de volgende ritten van de week.
Kotom mijn eerste maand was geweldig en ik hoop dat er nog vele zullen volgen tot ziens en hopelijk zien we elkaar snel eens in het echt.
En mocht u nog een goede gecertificeerde chauffeur nodig hebben schroom niet om mij te contacten en wij kunnen kijken wat wij voor u kunnen doen

16 oktober

Vandaag weer een zaterdagavonddienst op de taxi gehad.

Het begon met een rit naar een zorgboerderij midden in de polder bij Dordrecht normaal een leuke rit maar helaas de navigatie(google maps) gaf mij een route aan over een afgesloten weg ivm wegwerkzaamheden dus dan maar omrijden, heerlijk door de polder, alleen een nadeel in deze tijd vn het jaar word het mais van het land gereden/gehaald en daarbij komt er heeeeeeel veeeeeeel modder mee zeker als het wat regenachtig is en dus is mijn geheel schone auto na een rit niet meer om aan te zien en zeker niet meer representatief.







Dus voor ik naar de volgende klant kan eerst maar de auto even vlug op de zaak afspuiten.

dan weer verder naar de volgende klanten daar begon het weer de mensen waar deze klant was waren felle tegenstander van de verplichte mondkapjes en probeerden mijn klant te overtuigen om geem medisch mondkapje te dragen maar een stoffen (helaas is dat in de taxi niet toegestaan) dus uiteindelijk ging de hele rit over waarom ik geen stoffen mondkapje toestond toen ik aangaf dat ik daar niet overging maar dat ze die vraag aan de overheid moest stellen kreeg ik de vraag of ik niet zelf kon nadenken. Uiteraard kan ik dat wel en vind sommige dingen ook vreemd als directiechauffeur zit je ook in dezelfde situatie en hoef je geen mondkapje op en in de taxi dus wel.

Verder een rustige avond tot ik bij de laatste klant kwam adres verkeerd (Belde om 2330 op het aangegeven adres en die meneer bleek van niets te weten zat heerlijk op de bank voetbal te kijken.)

Dus de auto op een veilige plaats gezet en de centrale gebeld over hoe en wat nu te doen, terwijl ik aan het bellen was kwam er een ceremoniemeester van een bruiloft ofdat ik naar zutphen kon in 15 min, omdat ik toch de centrale "aan de lijn had" kon dat gelijk geregeld worden en dus uiteindelijk het probleem met de missende klanten opgelost deze naar het hotel gebracht 5 min verderop en weer op tijd terug naar de ceremonie meester, gelukkig had ik vlak daarvoor de auto weer volgeladen zodat ik makkelijk de rit zou halen.

Dus op weg naar Zutphen en uiteindelijk weer terug naar de zaak auto wassen (om 2:30 s'nachts} zodat hij weer klaar staat voor de volgende rit

Gr Ed

9 Oktober 2021

Weer opnieuw een volle week aan het stuur gezeten, begin steeds meer de mogelijk en onmogelijkheden van de Mercedes EQA te ontdekken(bepaalde features van de auto wil je graag als directie-chauffeur uit hebben staan)

Afgelopen week ook weer voor James Driver service aan het werk geweest en mocht daar een directeur vervoeren in een nieuwe E-Tron van Audi. Omdat dit een voor mij onbekende auto was heb ik contact gezocht met autobedrijf De Waal uit Gorinchem en heb een korte maar zeer heldere uitleg gekregen over de basis instellingen van de auto en het laden.







Dus toen ik bij de klant aankwam kon ik gelijk de auto instellen en wegrijden ofdat ik al jaren met deze auto had gereden ( ja als inhuur chauffeur kom je in alles te rijden en helaas heeft ieder merk auto zijn eigen eigenschappen en zitten niet alle menu's even logisch in elkaar)

Maar dankzij de hulp van de verschillende dealers kom je hier altijd wel uit wijs

Afgelopen week ook nog een sollicitatie gedaan, maar toen ze mijn CV zagen(schijnbaar niet eerder in gekeken voordat ze mij uinodigdigden) schrokken ze van mijn CCV-D2 dit was voor hun te hoog gekwalificeerd en kon ik onverichtzake weer terug keren.

maar uiteindelijk ben ik er ook wel blij om want de combinatie zoals ik nu heb bevalt mij prima en ik krijg er veel medewerking en flexibiliteit van mijn werkgever Juijn Mobility Group (trouwens als er nog mensen een fijne werkgever zoeken dan ben je bij hun aan het juiste adres voor meer info kan je altijd met mij contact opnemen en ik zorg ervoor dat je bij de juiste persoon terecht komt)

Zo heb ik dan afgelopen week dan veel in de Mercedes EQA gereden, de nieuwe Audi E-tron en een Chrijsler Strech Limousine

Zo is de week weer voorbij gevlogen.

Nu dan wachten op het telefoontje om vandaag weer te gaan werken

Gr Ed

18 september 2021

Hallo allen,

Wat is het leven als partime zzp directiechauffeur toch leuk en wat maak je in een week toch veel mee en mag je ook in veel verschillende auto's rijden van oldtimers via limousines tot de modernste elektrische auto's

Het begon vorige week vrijdag met het ophalen van een Ford Mustang cabrio voor #weloveoldtimers hierna nog even voor de zelfde club een Porsche 911 targa opgehaald.




De dag erna mocht ik een vrijgezellen partij 8 jongens wegbrengen in een Chrysler stretch Limousine voor #starlimo hierna gelijk door naar miijn partime werk op de taxi met de nieuwe EQA van Mercedes.







Uiteraard hier vele diverse gasten van verschillend niveau gehad dit alles voor #taxiJuijn, waar ik zeer blij mee ben met hun flexebilitieit voor mij.

Afgelopen donderdag een mooie lange rit met een directeur van een verzekeringsmaatschappij in een BMW X5 mogen maken .Dit keer tijdens een congres lang moeten wachten, maar uw chauffeur werd niet vergeten en kreeg een goede en zeer heerlijke lunch aangeboden

Zo verschillend en leuk kan een week lang chauffeuren zijn.

Nu en dag rust en morgen weer vrolijk aan de bak voor een nieuwe week

Ik wens jullie allen een mooie weekend en een goede werkzame week

Gr Ed

11 september 2021

Afgelopen week kennis gemaakt met 1 van de 17 nieuwe EQA Mercedessen van Vervoersbedrijf Juijn en veel kilometers mee gemaakt






Maar de klapper was afgelopen weekend het was het F1 weekend in Zandvoort , Helaas voor mij zat het kijken er niet IN, want er moest gewerkt worden.

Zowel voor mijn baas (#vervoersbedrijf Juijn) als voor mijzelf(voor het bedrijf #Starlimo), eerst zaterdag met 7 collega strechlimousines een Maroccaanse Bruiloft 








en vandaag(zondag) een Hindoestaanse Bruiloft in mijn eentje ook met de limousine